استابلایزر رله ای چیست؟

۷۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

استابلایزر چیست؟

استابلایزر واحدی است که از یک صفحه کنترل و اهرم استفاده می شود که برای برگشت جریان سیگنال الکتریکی از آن کمک گرفته شود. با وارونه سازی جریان سیگنال می توان جهت جریان برق را تغییر داد. استابلایزرهای موجود در بازار انواع مختلفی دارند که در ادامه می خواهیم به معرفی استابلایزر رله ای بپردازیم.



استابلایزر رله ای چیست؟

تثبیت کننده های ولتاژ الکتریکی برای مناطقی که به دلایل مختلفی به طور پیوسته دچار نوسان ولتاژ هستند، استفاده می شوند. این تجهیزات صرفا جهت حفاظت دستگاه های الکتریکی منازل یا اماکن دیگر در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ کمک کننده هستند به همین دلیل نصب و استفاده از آن ها بسیار ضروری می باشد. امروزه هزینه بالای خرید وسایل الکتریکی ضرورت وجود این تجهیزات را بیشتر کرده است. استابلایزر ها در دو نوع استابلایزرهای رله ای و سروو موتوری عرضه می شوند که دارای انواع مختلفی هستند. برای محافظت از انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، تلویزیون، آبگرمکن، کولر و… عمدتاً از استابلایزر های رله ای استفاده می کنند. در اماکن اداری و دفاتر مختلف خدماتی نیز از تثبیت کننده های رله ای جهت حفظ سرورهای اطلاعات، مانیتورها، چاپگرها و رایانه ها استفاده می شود.
رله مورد استفاده در استابلایزر وسیله ای الکترونیکی است که جهت سیگنال الکتریکی را معکوس می کند. سوئیچ های بی سیم می توانند بسیار متنوع باشند. اندازه کوچک و نصب آسان آنها را در مناطق بزرگ بسیار مفید می کند. با این حال آنها به دلیل سیم های خود مانند سایر سوئیچ ها انعطاف پذیر نیستند. فقط سه نوع کلید وجود دارد:
  1. کلید اصلی
  2. کلید تک قطب
  3. کلید رله
استابلایزر رله ای چیست؟

از موارد کاربرد استابلایزر رله ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • منازل مسکونی
  • شرکت ها
  • روشنایی
  • تجهیزات برقی
  • سیستم های کنترلی
  • سیستم های حفاظتی
  • وسایل برقی حساس به نوسانات برق

کاربرد و اهمیت استابلایزر رله ای

با فشردن کلید تماس استابلایزر باز می شود. سپس سوئیچ جریان ورودی را از طریق تقویت کننده هل می دهد. این جریان تقویت شده به یک سیگنال بسیار ضعیف تبدیل می شود که حجم بالایی از اثر را خواهد داشت. وقتی آمپلی فایر روشن شود ، سیگنال را تقویت می کند تا حجم بیشتری تولید کند.
تقویت کننده ها وسیله مفیدی هستند. این برنامه چندین کاربرد دارد مانند کنترل تأمین آب در استخر عمومی. یک دستگاه ساده ، تقویت کننده می تواند کمک بزرگی برای نجات غریق باشد.قبل از قرار دادن تقویت کننده در استابلایزر ، لازم است اطمینان حاصل کنید که سوئیچ تماس به درستی قلاب شده است.
به طور معمول، سوئیچ تماس به یک سوئیچ ایمنی متصل می شود. سوئیچ کنترل امکان دسترسی به تقویت کننده را برای هدف خود فراهم می کند. آمپر پس از عملکرد کامل آمپلی فایر به کلید کنترل متصل می شود. به طور خلاصه، استابلایزر رله ای وسیله ای است که سیگنال الکتریکی یک مدار را تقویت می کند. آنها وسایل بسیار مفیدی در کاربردهای مختلف از جمله استخرهای شنا،پارک های تفریحی و فرودگاه ها هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.