یو پی اس چند ساعت کار میکند؟

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
 یو پی اس چند ساعت کار میکند؟
یکی از سوالاتی که همیشه پرسیده می شود این است که یو پی اس در هنگام قطع برق چه مدت روشن می ماند یا از نظر فنی، چه مدت طول می کشد تا باتری های یو پی اس تمام شوند و یو پی اس نیز خاموش شود.
لازم است این موضوع برای هر نوع یو پی اس تنها در زمان کار به صورت جداگانه محاسبه شود و به هیچ وجه بسته به نوع یو پی اس و یا ظرفیت یو پی اس خریداری شده نیست و این موضوع نامربوط است و فقط در مورد باتری های یو پی اس و مصرف کنندگان متصل به یو پی اس اعمال می شود.

مدت زمان پشتیبان گیری یا برق رسانی UPS به دو عامل بستگی دارد:

  1. ظرفیت یا آمپر ساعت باتری در یو پی اس
  2. مقدار بار متصل به UPS در محدوده توان عملیاتی مجاز

میزان توان قابل استفاده یو پی اس

از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب بهترین ups به آن توجه زیادی داشته باشید، تناسب بین توان ups با توان مصرفی تجهیزات سیستمی که به یو پی اس متصل است.
حتما می دانید که توان این دستگاه بر واحد ولت آمپر می باشد. بنابراین باید برای اندازه گیری توان مصرفی تجهیزاتی که به این دستگاه متصل می باشند از واحد وات بهره گرفته.
دقت داشته باشید که حتما توان سیستم یو پی اس بر حسب وات با توان مصرفی تجهیزاتی که به ups متصل هستند باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.
در ضمن حداکثر توانی که ما مجاز به استفاده آن برای یو پی اس می باشیم 70% است که با واحد ولت آمپر قابل استفاده می باشد و استفاده بیشتر از این حد باعث بروز صدمات و خسارات جدی خواهد شد.

تبدیل توان ups به وات

pf واحد توان دستگاه یو پی اس است و هر چه توان ups به عدد 1 نزدیکتر باشد، دستگاه کیفیت و مرغوبیت بهتری دارد.
برای تبدیل توان یو پی اس به وات هم باید از عامل توان استفاده کرد و تمام توان ولت آمپر را در پاور فاکتور ضرب کرد.
با انجام دادن این کار خیلی راحت توان نهایی سیستم یو پی اس را بر حسب وات بدست می آید. نکته مهم آن است که پاور فاکتور در نوع و کیفیت هر دستگاه ups متفاوت می باشد.

فرمول محاسبه مدت برق‌دهی باتری یو پی اس

مدت‌زمان برق‌دهی یا همان بکاپ تایم باتری یو پی اس را می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده محاسبه کنید. این فرمول به شرح زیر است:
  • ظرفیت باتری (برحسب AH) * ولتاژ باتری (بر حسب V) * تعداد باتری * میزان بازدهی باتری (Efficiency)
  • میزان بار (برحسب W)
کافی است که اعداد لازم را در صورت فرمول جای‌گذاری کرده، ضرب کرده و در نهایت بر میزان بار، تقسیم کنید. آن‌گاه مدت‌زمان بکاپ باتری به دست خواهد آمد. برای مثال، یک باتری 2 کیلوولت آمپری (kVA) با میزان باری در حدود 500 وات، 0.75 ساعت (حدود 45 دقیقه) دوام خواهد آورد.

انتخاب باتری مناسب برای یو پی اس

تا به اینجای کار متوجه شدید که زمان پشتیبان گیری یو پی اس به چه صورت می باشد و برای اینکه بتوانید میزان برق دهی این دستگاه را محاسبه کنید از چه فرمولی می توان استفاده کرد.
اما، در ادامه برای رسیدن به پاسخ این پرسش که یو پی اس چند ساعت کار میکند؟، بد نیست بدانید که چطور باید برای این دستگاه باتری مناسبی را انتخاب کرد.
هنگام انتخاب بهترین ups و خرید آن باید درباره باتری دستگاه انتخابی اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید.
از آنجا که باتری یکی از مهم ترین اجزاء تشکیل دهنده بو پی ای به شمار می آید بنابراین انتخاب صحیح آن می تواند بر عملکرد و میزان بازدهی ups تاثیر گذار باشد.
هنگامی که برق قطع می شود مهم است که باتری دستگاه میزان برق مصرفی دستگاه های متصل به یو پی اس را تامین نمایند بنابراین انتخاب یک باتری مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
پس با این حساب باید با توجه به تایم backup که مد نظرمان است باتری با آمپر مورد نیاز تهیه کنیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.