علت بوق زدن یو پی اس چیست ؟

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
یو پی اس ها اغلب دور از دید قرار می گیرند (مثلاً زیر میز، قفسه و غیره). بنابراین برای ارائه اخطار در مورد تغییر حالت UPS در شرایط مختلف صداهای قابل شنیدن تحت عنوان بوق یو پی اس از آن پخش می شود. این اخطار به شما امکان می دهد تا قبل از بروز مشکلات جدی تری دستگاه خود را به سرعت تعمیر کنید.
صدای هشداری که در تجهیزات UPS شنیده می شود معمولاً عادی است و به ما می گوید که تجهیزات به درستی کار می کنند و منبع انرژی و تجهیزات متصل به خوبی محافظت می شوند. اما گاهی اوقات ممکن است صدای بوق یو پی اس غیر طبیعی باشد، دلیل صدای بوق یو پی اس مشکل جدی در یو پی اس است.
برای پیدا کردن مشکل و درک علل بوق زدن یو پی اس، با توجه به صدای بوق ها شروع کنید. صدای اعلان ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، انواع صداهایی که از یو پی اس می شنوید به دسته های زیر تقسیم می شوند:
  • هر 30 ثانیه 4 بوق
  • هر 5 ثانیه 1 بوق
  • هشدار به صورت (یک یا دو بار) بوق متناوب، هشدار UPS در فواصل چند ثانیه ای
دلایل:
1- قطع یا افت ولتاژ، سیستم یو پی اس هم اکنون در حالت باتری است.
2- در حالت برق، باتری از یو پی اس جدا شده و یا باتری به طور کامل آسیب دیده و قابل شارژ نیست. در این صورت علامت خاصی از خرابی باتری در ال سی دی دستگاه دیده می شود.
راه حل: برای ایمنی، اگر دستگاه در حالت برق کار می کند، ابتدا اتصال بین باتری و یو پی اس را بررسی کنید تا از سالم بودن باتری مطمئن شوید. هنگام کار با باتری، سطح باتری را بررسی کنید و اگر با رایانه کار می کنید، داده ها را به صورت دوره ای ذخیره کنید. برای خاموش کردن تجهیزات در صورت قطعی برق طولانی مدت آماده باشید.

مشکل بوق مداوم یو پی اس

چراغ های هشدار ثابت و بوق در UPS
اگر فرکانس ورودی از حد تعیین شده بیشتر شود، UPS انرژی خروجی را از باتری تامین می کند.
اگر برق ورودی از حد مجاز بیشتر شود، یو پی اس به باتری منتقل می شود.

هشدار بوق منقطع هر 15 تا 45 ثانیه یکباربوق یو پی اس
دلایل:
1- تعداد باتری های متصل به یو پی اس ممکن است کمتر یا بیشتر از تعداد استاندارد باشد، در این حالت معمولا خطای شارژر بر روی LCD دستگاه نمایش داده می شود.
2- دلیل دیگر این هشدار می تواند داغ شدن بیش از حد یو پی اس باشد.
3- یو پی اس ممکن است در حالت بای پس خودکار نیز باشد که در LCD دستگاه قابل مشاهده است.
راه حل:
1- تعداد باتریهای استاندارد لازم برای راه اندازی دستگاه را از روی دفترچه راهنما بررسی کنید
2- دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید تا محدوده دمای عملیاتی ایده آل را تأیید کنید. صدای بوق تا زمانی که یو پی اس به دمای عادی برگردد یا UPS خاموش شود ادامه خواهد داشت
برای خاموش کردن صدای یو پی اس:
اکثر واحدهای یو پی اس APC هر چهارده روز یک بار تست خودکار را برای بررسی یکپارچگی باتری انجام می دهند. اگر باتری در این تست رد شود، LED تعویض باتری روشن می شود. این هشدار به شما می گوید که ممکن است عمر باتری به پایان برسد و باید آن را تعویض کنید. جایگزینی معمولا برای 2 تا 4 هفته استفاده توصیه می شود.
اگر می خواهید صدای یو پی اس را خاموش کنید، باید دکمه بی صدا را برای 0.5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با فشار دادن مجدد دکمه بی صدا به مدت 0.5 ثانیه، صدا دوباره فعال می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.