نصب و راه اندازی صحیح یو پی اس

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

آموزش نصب باتری یو پی اس


نصب و راه اندازی صحیح یو پی اس
جهت نصب یو پی اس، باتری و سایر متعلقات مربوط به آن باید نکات و دستورالعمل های متعددی رعایت شود و اینها با توجه به مدلهای مختلف منبع تغذیه بدون وقفه یکسان نیستند. مدل های ماژولار بزرگ، میان رده و کوچکتر ممکن است ملاحظات فردی نیز داشته باشند. این الزامات همچنین می تواند در میان توپولوژی های مختلف ups و همچنین نحوه استقرار آنها متفاوت باشد.

نکات نصب یو پی اس

برای اجرای روش صحیح استفاده از یو پی اس و نصب آن باید موارد زیر را رعایت نماییم:

  • حمل و نقل دستگاه یو پی اس باید به طوری باشد که به دستگاه ضربه ای وارد نشود و به مکان نصب سالم برسد.
  • باید مکانی مناسب را برای نصب یو پی اس استفاده کنیم که توانایی تحمل وزن دستگاه یو پی اس و فضای کافی برای یو پی اس را داشته باشد. که این کار باعث طول عمر دستگاه یو پی اس و باتری آن میشود و دستگاه یو پی اس از آسیب های احتمالی مصون میماند.
  • مکان نصب یو پی اس باید دارای شرایط محیطی باشد که این شرایط : بدون حرارت و بدون رطوبت و بدون نویزهای صوتی در محل نصب یو پی اس مکان باشد. تا از آسیب های موجود در امان بماند.
  • نوع اتصالات یو پی اس و همچنین کابلهایی که در نصب آن استفاده میشود و فیوزهای حفاظتی باید استاندارد باشد و با دستگاه یو پی اس مطابقت داشته باشد که از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است.
  • در هنگام نصب یو پی اس و بارها باید فاز و نول مستقیما به یو پی اس و تابلو برق آن connect شود و با برق شهری در حین نصب تماسی نداشته باشد.
  • بهتر است برای رفع نویزهای صوتی و نویزهای الکتریکی از سیم ارت(به زمین اتصال میشود و نویزهای موجود را به زمین انتقال میدهد) استفاده شود.
  • قبل از راه اندازی همه ی موارد بالا را دوباره چک کنید و مطمئن شوید بدون خظا و اشکال است.
نکته خیلی مهم و ضروری این است که هیچ وقت از محافظ برق مانند محافظ تلویزیون یا رایانه و یا فریزر در قسمت خروج برق از یو پی اس استفاده نکنید و از سه راه های معمولی استفاده کنید. وقتی از هر دو در دستگاه های برقی استفاده کنید به دستگاه های الکترونیکی شما آسیب رسانده و باعث از کار افتادن و نیم سوز شده تجهیزات الکترونیکی داخلی دستگاه میشود.


چک کردن اتصالات ups

نصب و راه اندازی صحیح یو پی اس

در طول حمل و نقل دستگاه های ups، قطع شدن و جابجایی برخی از اتصالات یو پی اس غیر معمول نیست. خیلی از این اتفاقات قابل مشاهده نیستند. اتصالات شل می تواند منجر به جرقه زدن تجهیزات بعد از نصب شود که می تواند باعث آتش سوزی شود. این دلیل دیگری است که برای نصب ups و آموزش نحوه صحیح استفاده از آن، برقکار پیشنهاد می شود. آنها می توانند اتصالات شل را به سرعت شناسایی و اصلاح کنند. پس از نصب، نظارت و مراقبت ها در شناسایی و برطرف کردن سریع مشکلات بسیار اهمیت دارند.

مکان مناسب نصب یو پی اس

  1. دارای فضای کافی باشد.
  2. سطح زمین توان تحمل وزن را داشته باشد.
  3. نصب دستگاه باعث ایجاد مزاحمت نگردد.
  4. دارای شرایط محیطی مناسب از نظر دما و میزان رطوبت باشد.
  5. کلیدها و ابزار سوئیچ و کنترل یو پی اس در یک مکان نصب گردند.
  6. در محل نصب یو پی اس جای امن برای باطری موجود باشد.

تست دستگاه یو پی اس
تست دستگاه یو پی اس بعد از نصب آن، بسیار اهمیت دارد. هدف از انجام این مرحله، آن است که از کارکرد صحیح و بدون خطای دستگاه یو پی اس، اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که برای طریقه نصب یو پی اس از شرکت‌های متخصص کمک گرفته‌اید، حتما باید این نکته را به آن‌ها یادآور شوید که آن‌ها ملزم به تست دستگاه بعد از نصب آن هستند.

تست دستگاه باید به شیوه‌ها گوناگون و با روش‌های مختلفی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دستگاه تحت هر شرایطی به درستی عمل می‌کند. توصیه متتخصان ما در تجهیز آرمان آن است که برای انجام این کار، همیشه از افراد متخصص استفاده کنید. به‌علاوه قراردادها و اقدامات قانونی لازم را نیز با آن‌ها طی کنید، تا در صورت بروز خسارت‌های غیرمترقبه، خیالتان از هر بابت راحت باشد.


نگهداری از ups بعد از نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی صحیح یو پی اس

بررسی ولتاژهای ورودی و خروجی، کنترل برق ورودی، تست عملکرد باتری، تمیز کردن قطعات، بررسی فرکانس های ورودی و خروجی و تست درصد مصرف انرژی باتری، از جمله مواردی هستند که در مبحث نگهداری از ups اهمیت دارند. کارشناسان ما در مرکز تعمیر ups معتقدند که سرویس به موقع این دستگاه، نقش بسزایی در پیشگیری از خرابی آن دارد.
همچنین با نگهداری صحیح از این سیستم، می توانید عمر مفید آن را افزایش داده و عملکرد بهتر آن را شاهد باشید. لازم است بدانید که پس از نصب و راه اندازی ups، برای نگهداری بهتر از آن، از ورود گرد و غبار به دستگاه جلوگیری کنید. همچنین محل نصب آن را به گونه ای طراحی نمایید که مانع از ضربه خوردن دستگاه باشد. رعایت این موارد، مشکلات سیستم یو پی اس را تا حد قابل ملاحظه ای تقلیل خواهد داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.