یو پی اس چند ساعت کار می کند؟

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

از سؤالاتی که همواره مطرح می گردد این می باشد که یو پی اس در موقع قطع شدن برق به چه مدت زمانی روشن باقی می ماند و یا در اصطلاح فنی مدت زمان بک آپ و یا برق دهی یو پی اس چه قدر می باشد .
ضروری است تا این مسئله برای هر نوع یو پی اس فقط در موقع کار و به صورت مجزا محاسبه گردد و به هیچ عنوان به نوع یو پی اس و یا توان یو پی اسی که خریداری می گردد ؛ ربطی ندارد و تنها به باتری های یو پی اس و مصرف کننده های وصل شده به یو پی اس مربوط می باشد ؛
در حقیقت باید بگوییم، مدت بک آپ برق دهی ups به دو عامل زیر بستگی دارد.
  • ظرفیت یا آمپر ساعت باتری یو پی اس
  • میزان بار متصل به دستگاه تامین کننده بدون وقفه
 

میزان توان قابل استفاده یو پی اس

یو پی اس چند ساعت کار می کند؟

از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب بهترین ups به آن توجه زیادی داشته باشید، تناسب بین توان ups با توان مصرفی تجهیزات سیستمی که به یو پی اس متصل است.
حتما می دانید که توان این دستگاه بر واحد ولت آمپر می باشد. بنابراین باید برای اندازه گیری توان مصرفی تجهیزاتی که به این دستگاه متصل می باشند از واحد وات بهره گرفته.
دقت داشته باشید که حتما توان سیستم یو پی اس بر حسب وات با توان مصرفی تجهیزاتی که به ups متصل هستند باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.
در ضمن حداکثر توانی که ما مجاز به استفاده آن برای یو پی اس می باشیم 70% است که با واحد ولت آمپر قابل استفاده می باشد و استفاده بیشتر از این حد باعث بروز صدمات و خسارات جدی خواهد شد.

عوامل موثر در مدت برق‌دهی یو پی اس چیست؟

1- ظرفیت باتری یو پی اس یا همان میزان آمپر باتری
هراندازه که میزان ظرفیت باتری یو پی اس بالاتر باشد، بدون شک میزان برق‌دهی یا بکاپ تایم آن بیشتر خواهد شد. برای مدت‌زمان طولانی‌تر برق‌دهی، باید به دنبال باتری‌هایی بود که ظرفیت بیشتری داشته باشند.
2- میزان بار متصل به دستگاه یو پی اس یا همان تعداد دستگاه‌های متصل
هراندازه که میزان بار متصل به دستگاه یو پی اس کمتر باشد، مدت‌زمان برق‌دهی یا بکاپ تایم آن بیشتر خواهد بود. اگر میزان بار متصل را نصف کنیم، مدت‌زمان برق‌دهی یو پی اس 2 برابر خواهد شد. به همین شیوه اگر میزان بار را بیشتر از حد مجاز کنیم، مدت‌زمان برق‌دهی نیز از حالت عادی کمتر خواهد بود.

یو پی اس چند ساعت کار می کند؟

فرمول محاسبه مدت برق‌دهی باتری یو پی اس

مدت‌زمان برق‌دهی یا همان بکاپ تایم باتری یو پی اس را می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده محاسبه کنید. این فرمول به شرح زیر است:
ظرفیت باتری (برحسب AH) * ولتاژ باتری (بر حسب V) * تعداد باتری * میزان بازدهی باتری (Efficiency)
میزان بار (برحسب W)
کافی است که اعداد لازم را در صورت فرمول جای‌گذاری کرده، ضرب کرده و در نهایت بر میزان بار، تقسیم کنید. آن‌گاه مدت‌زمان بکاپ باتری به دست خواهد آمد. برای مثال، یک باتری 2 کیلوولت آمپری (kVA) با میزان باری در حدود 500 وات، 0.75 ساعت (حدود 45 دقیقه) دوام خواهد آورد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.